woensdag 15 oktober 2008

Mis ik iets?

Mulisch is niet iemand die zomaar een boek schrijft. Veel van zijn boeken zijn daarom niet zo makkelijk leesbaar. Dat vind ik tenminste.
Aan De Ontdekking van de hemel, vreselijk dik en complex, ben ik daarom nooit begonnen (gelukkig is de film heel mooi en goed te bekijken én te leen in de bibliotheek).

Een paar van zijn boeken zijn makkelijker leesbaar, waaronder 'Twee vrouwen'.
Nou ben ik een lezer die vrij snel en direct leest: er mogen wel diepere lagen inzitten, maar als ik ze niet meteen zie, ga ik er meestal niet naar opzoek.
Ik lijd daar niet onder en volgens mij hebben de schrijvers er ook geen last van.
De vraag is dan natuurlijk: mis ik iets?

Karin

3 opmerkingen:

steenwijk23 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
steenwijk23 zei

even opnieuw proberen een reactie te plaatsen:Leuk een blog over nl leest!
inderdaad ik weet nog dat we op de middelbare school het mirakel van Mulisch moesten lezen Een verzameling verhalen die we toen zo geanalyseerd hebben dat ik niks van mulisch meer wilde lezen daarna
Het is toch nog wel weer goed gekomen met 'de ontdekking van de hemel' maar ik vond dat er toen teveel werd gevraagd naar: wat bedoelt de schrijver (zucht)

Anoniem zei

Ik merk wel dat het toch interessant kan zijn als er via allerlei discussies punten naar voren worden gebracht, zoals nu bij 'twee vrouwen' het geval is. je gaat dan anders naar het boek kijken. dat geeft een extra dimensie.

Jacqueline